søndag 19. juni 2011

Kjøkken og Bounty


Igår hadde eg siste dag på gamlejobben (Black Design Shop) og måtte handle litt salgsvarer...
( Coffee & Tea glassa er nedsatt til 75,- for begge to ;) )


Ellers har dette vore ein slapp søndag!
Rydda litt, og bakt (eller rørt ihop) Bounty's :)





Oppskrift på (lavkarbo) Bounty: 

1 (vanlig stor) boks med Kokosmelk
ca. 200 gram kokosmasse
2-3 ss sukrin (evnt. vanlig sukker viss du et det ;)
100-150 gram mørk kokesjokolade
1/2 dl kremfløyte

La boksen med kokosmelk stå kaldt, sånn at fettet samler seg øverst i boksen. 
Det er kun det du skal bruke. 
Rør sammen fettet fra melka, kokosmasse og sukrin. 

Form bitane som du vil. Legg dei kaldt i ca 30 min. 
Smelt sjokolade i vannbad og ha oppi fløyten. 
Hell sjokoladen over kokosbitane og sett kaldt igjen til det stivner. 

Mmmm


Håper du har hatt ein fin søndag du og :)

12 kommentarer:

  1. Etter gårsdagens storslagne bryllup, så har jeg tilbrakt dagen på sofaen med god samvittighet :) Den "sjokoladen" så da veldig fristende ut!

    Klem Kaja :)

    SvarSlett
  2. Hei og takk for koselig kommentar. Utrolig fine krukker og et utrolig fint kjøkken. Jeg har kopiert oppskriften og skal prøve meg på den. Liker å prøve nye ting og innimellom går vi matlei her i huset og da er det deilig å ha noen nye oppskrifter å prøve ut. Ha en fin kveld. Klem:)

    SvarSlett
  3. NAM! Disse så jo supergode ut! Og jeg som elsker Bounty; visste ikke at man kunne lage selv... Må prøves!

    :-)

    SvarSlett
  4. Hei :-)

    De så gode ut da :-) Nam nam :-)

    Ønsker deg en flott ny uke :-)



    Klem

    SvarSlett
  5. Hjemmelaget Bounty... Det så utrolig godt ut!! Tror jeg må prøve meg på å lage slike en dag☺

    SvarSlett
  6. Heisann og takk for hilsen !
    For en flott blogg....nå har jeg kost meg både lenge og vel med dine flotte (og fristende) bilder !!
    Her må jeg se mere!!
    En fin salgsblogg har du også! Du er velkommen til å kikke i min bruktblogg der jeg stadig legger ut saker :o)

    Ha en fin ny uke...som vi håper blir solrik!!

    SvarSlett
  7. Tusen takk for koselig kommentar hos meg:) Den oppskriften MÅ prøves..Elsker bounty!!
    Det serviset du fant i Nederland var bare helt nyyydelig!! Var helt min smak!! Ha en fin mandagskveld:)

    SvarSlett
  8. Mmmm høres ut som en deilig kake, den må prøves en gang. :) Ser du har slike fliser på kjøkkenet som jeg har ønsket meg i mange år, nå er det ikke så lenge til jeg får dem. :)

    Ha en flott uke.

    SvarSlett
  9. Så fine de kaffe og teboksene var!! Jeg jobber innimellom på en Black Design Shop selv:) Likte kjempegodt det nederlandske servicet også, så nydelig mønster det hadde!! Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  10. De så gode ut! :) Kjempe fint servise du har funnet! Det var veldig skjønt! :)

    Ha en fin kveld!
    -Mari

    SvarSlett
  11. Wow for noen flotte glass krukker, de skulle jeg veeeldig gjerne hatt:)) Lavkarbo bountyen er bare digg!!! Kos deg♥

    SvarSlett
  12. Hei,,,så hyggelig at du likte rundturen i hagen min.
    Koselig blogg du har, med mange fine bilder.
    Flott at du deler oppskriften på Bounty kake, den skal jeg prøve. min mann har Bounty sjokoladen som favoritt så den slår sikkert ann....
    Ha en fin St Hans feiring,
    Anne

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails